Preskočiť na hlavný obsah

Časovač

Na praxi ma pridelili na oddelenie elektroúdržby kde bolo mojou úlohou udržiavať a opravovať elektrotechnycké zariadenia. Ked som tam prišiel akurát tam riešili problém z mlynmy. Mliny ktoré mlely vtoky(vedlajší produkt pri vstrekovaní plastov do formy) išly vkuse a tím sa značne opotrebovávali pretože plast obsahuje značne množstvo skla pôsobí ako brúsna pasta. Stroj si nasával materiál pomaly ale mlyn stále šiel aj ked už dávno nemlel len miešal. Preto sa tam namontoval obvod pozostávajúci z dvoch časových relé.No po troch mesiacoch začali odchádzať do večných lovíšť. Preto som sa rozhodol spraviť digitálneho bračeka tohto časovača okrem ceny tu bol rozdiel aj v možnosti časovania oproti časovému rele 10 sekúnd sme si tu mohly naloviť čas aký sme chceli. Takže môj prototyp som mal možnosť osadiť do jedného stroja počas odstávky. Tento stroj som sledoval a usúdil som že vhodný interval by bol 10 sekúnd čakať a 3-4 sekundy mlieť. takže som zvolil strednú cestu 3,5 sekundy. Mlyn fungoval skvele a pokiaľ viem ešte funguje. Veľkou výhodou nového časovača je jednoduchá výmena ,ale najme to že ak sa niečo pokazí tak je to relé ktoré sa dá vymeniť aj za chodu stroja a pod prúdom.



Komentáre